Relax en laat je spieren al het werk doen

Dat kan met Electro Myo Stimulatie of spierstimulatie. 

Normaal moet je zelf je spieren aanspannen (door krachttraining) maar het EMS-toestel spant ze voor jou aan met meer resultaat. Win-win!

Spieren groeien door ze aan te spannen en te ontspannen. Tijdens een EMS training zet je meer dan 90% van je spieren hard aan het werk. De electrische impulsen gaan tot in de dieperliggende spieren en zorgen zo voor écht resultaat.

Het EMS toestel kan je instellen op meer of minder intensiteit en interval, afhankelijk van hoe gevorderd je bent en de gewenste spiermassa.

Resultaat

Je moet het dan wel niet zelf doen, toch voelt het alsof je uren gesport hebt. Een half uur EMS kan je vergelijken ongeveer 5(!) uur sporten. 

Je voelt je meetbaar energieker, sterker en soepeler. Je verbrandt zeer snel, zeer veel calorieën. In vergelijking met boksen bijvoorbeeld verbrand je het dubbel aantal calorieën en dat kan tellen.

Vet verbranden met EMS

Stofwisseling & bloedcirculatie

EMS kweekt niet alleen spieren, maar stimuleert ook de bloedcirculatie en de doorbloeding van de huid. De stofwisseling draait op volle toeren en hierdoor blijf je na de EMS sessie nog geruime tijd verder vet verbranden. 

Sporten en diëten brengt niet altijd soelaas of toch niet voldoende. Een behandeling bij Estétique is dan een goed idee. Met één sessie verlies (of eigenlijk win!) je 4 tot 15 cm. 

say no to cellulite

EMS vermindert Cellulitis

De speciale elektrische impulsen en de versnelde stofwisseling maken tevens je bindweefsel steviger. Minder vet en een stevigere huid en spieren betekent automatisch minder cellulitis.

veelgestelde vragen

FAQ's

EMS staat Elektro Myo Stimulatie oftewel spierstimulatie. Met electrische impulsen stimuleer je je spieren.

Spieren train je door ze aan te spannen en vervolgens te ontspannen. Traditioneel train je met gewichten, i.e. krachttraining. In geval van EMS gebeurt hetzelfde maar dan door elektroden die je spieren elektrisch stimuleren.

Ja, EMS heeft ook een positieve invloed op de bloedcirculatie en de doorbloeding van de huid, waardoor je energieverbruik op de lange termijn wordt verhoogd. Dit betekent dat het lichaamsvet vermindert de stofwisseling op volle snelheid wordt gebracht. 

Ja, De elektrische impulsen verstevigen het bindweefsel, en stimuleren de aanmaak van collageen. Samen met een verminderd vetpercentage zorgt dit voor het significant verminderen van cellulitis.

Al na de eerste training voel je een verhoogd energielevel en alles wat daarbij hoort.

Met 20 minuten boksen of voetballen verbrand je ongeveer 200 tot 300 kcal. Het calorieverbruik tijdens een EMS-training is veel hoger. Je verbrandt gemiddeld tot 550 kcal in 20 minuten verbranden.

Eén sessie van 30 minuten staat gelijk aan ongeveer 5 uur sporten.

EMS training is niet mogelijk in geval van:

  • Verhoogd risico op trombose (bloedstolsels)
  • Verhoogd risico op bloedingen
  • Hartritmestoornissen
  • Elektronische implantaten zoals pacemakers or (pijn)pompen
  • Epileptische aandoeningen (epilepsie)
  • Een recente hernia in het gebied waar EMS wordt toegepast
  • Botaandoeningen en nog niet herstelde botbreuken in het gebied waar EMS wordt toegepast
  • Stents in de kransslagader
  • Kosmetische implantaten (zoals borstimplantaten) in het gebied waar EMS wordt toegepast
  • Open huidziektes en verwondingen
  • Griep en andere algemene ziektebeelden die door lichamelijke inspanning kunnen verergeren
  • Inflammatoire ziektes in het gebied waar EMS wordt toegepast
  • Nog niet geheelde operaties in het gebied waar EMS wordt toegepast
  • Zwangerschap